Hopp til hovedinnhold
Bli kontaktet

Beaufort blir en del av Kundesjekk

Kjetil Anfinnsen, daglig leder i Beaufort, (t.v.), ser frem til å fortsette antihvitvaskingsreisen sammen med BankID BankAxept og Øyvind Westby Brekke, adminsitrerende direktør (t.h.). Sverre Chr. Jarlid BankID BankAxept

Gjennom tjenesten Kundesjekk har BankID BankAxept blitt en av de raskest voksende aktørene i det norske markedet for antihvitvaskingstjenester. Nå kjøper de selskapet Beaufort for å styrke satsingen videre.

Publisert: 6. september 2024

– Vi er glade for å få den dyktige gjengen i Beaufort med på laget. Ved å kombinere vår kompetanse, kunnskap og innovasjonskraft, danner vi en solid helnorsk aktør som både kan øke innsatsen, styrke produktinnovasjon og utvide til nye markeder, sier Øyvind Brekke, administrerende direktør i BankID BankAxept.

Beaufort Solutions AS blir i første omgang et heleid datterselskap av BankID BankAxept AS, men vil på sikt fullt ut innlemmes i Kundesjekk.

– Markedet for antihvitvaskingstjenester er i stor utvikling. Vi ser derfor et tydelig behov for konsolidering, og har sammen med Beaufort kommet frem til at tiden nå er riktig for å satse videre sammen, sier Brekke.

Kjetil Anfinnsen, daglig leder i Beaufort, ser frem til å fortsette antihvitvaskingsreisen sammen med BankID BankAxept.

– Sammenslåingen med Kundesjekk gjør det mulig for oss å skape et produkt av internasjonal kvalitet, og som er helnorsk. Vi skal skape det beste produktet som er mulig for markedet, og som vil gjøre det enkelt for ansatte å jobbe med antihvitvaskingsarbeid – uten behov for å leie inn eksterne konsulenter, sier Anfinnsen.

Oppretter nytt forretningsområde

I forbindelse med oppkjøpet, etableres KYC (Know Your Customer, eller Kjenn Din Kunde på norsk) som et eget forretningsområde i BankID BankAxept. Området vil bli ledet av Eva Cecilie Sandberg, som kommer fra rollen som leder for Salg og Kundeopplevelse.

– Vi rigger oss nå for å ta betydelige steg i markedet, og levere ledende løsninger for kundekontroll og bekjempelse av hvitvasking og økonomisk kriminalitet. Med et mer robust og sammenkoblet lag vil vi jobbe mer i takt på tvers. Det kommer våre felles kunder til gode, sier hun.

Én felles kundeplattform

Kundesjekk og Beaufort tilbyr i dag begge tjenester innenfor antihvitvask. Når disse tjenestene og kundebasene slås sammen, skal det også lanseres en ny og oppgradert versjon av Kundesjekk-tjenesten.

– Vi skal ta med oss det beste fra dagens Kundesjekk- og Beaufort-plattform, og gå sammen for å realisere våre ambisjoner om å lage markedets mest brukervennlige saksbehandlingssystem for KYC og AML (antihvitvasking), lover Sandberg.

Hun poengterer viktigheten av at kundene til både Beaufort og Kundesjekk skal oppleve prosessen som logisk og knirkefri.

– Inntil videre vil ikke kundene merke noen endringer i selve tjenestene, men sammenslåingen betyr likevel et mer kraftfullt leveranseapparat og større innovasjonskapasitet, avslutter Sandberg.

Fant du det du lette etter?