Hopp til hovedinnhold
Bli kontaktet

KYC-system

Samler og presenterer relevante opplysninger, dokumenterer kundekontrollen og har funksjoner for å hente ut opplysninger om kundeporteføljen som igjen kan benyttes i den virksomhetsrettede risikovurderingen.

Kontakt oss

Kundekontroll

Søk, overvåkning og legitimering sikrer riktig informasjon til riktig tid.

Brukervennlig

Verktøyene du trenger, samlet i et oversiktlig brukergrensesnitt.

Høykvalitetsdata

Vi sammenstiller lokale og globale datakilder med høy kvalitet.

Mye av gullet ligger i KYC-besvarelsen

Derfor har vi utviklet et fleksibelt og redigerbart KYC-spørreskjema, med mulighet for å laste opp nødvendig dokumentasjon, som vedtekter og aksjonæravtaler, direkte i det digitale spørreskjemaet. Skjemaet kan selvsagt tilpasses med virksomhetens egne spørsmål, f.eks spørsmål om bankforbindelse, aksjonæravtaler eller annet.

Skjemaet sendes til din kunde for å avklare formålet med kundeforholdet, midlenes opprinnelse, eventuell PEP-status, geografiske forhold, kompliserte eierstrukturer, hvem som er reelle rettighetshavere samt andre relevante spørsmål.

Egenerklæringsskjema signeres med BankID eller nordisk eID for legitimering, slik at personens identitet er bekreftet.

Dette får du

Saksbehandlingssystemet er Norges mest brukte verktøy for AML-arbeid. Plattformen krever ingen integrasjon eller utvikling hos deg, men er en frittstående løsning med bred tilgang til relevante KYC og AML-data.

  • Sett opp løpende kundekontroll
  • Oppslag mot nasjonale og globale kilder
  • Enkel dokumenthåndtering og arkivering
Book en demo

Inkluderte tjenester